Måste gnälla

Känns som om mitt humör kanske är lite bättre nu........

Men jag måste börja med att gnälla av mig lite.
Finns inte så mycket som irriterar mig, meeeeen....... Föräldrar som inte kan sätta gränser för sina barn, som behandlar sina barn som om dom vore varelser med lååååg intelligens, det gör mig irriterad.

Behandla inte en 5-åring som om den vore 2, prata över huvudet på den, tilltala den med bebisröst, försvara barnet med kommentaren "han är ju så liten, han förstår inte bättre" när barnet klappat till sin kompis så det visslar om det. Det är INTE okej!!

Är det okej att en treåring rusar runt med nappen i munnen heeeeela tiden?? I mina ögon är det inte det, att ha nappen när man ligger i sängen och ska sova är okej i mina ögon. Det är mitt ansvar som förälder att styra det, jag gav barnet nappen och då måste det väl också vara mitt ansvar att ta bort den?!

Vet att många barn som kommer hit och leker blir förvånade över att man inte får hoppa i soffan, ska hänga upp ytterkläderna efter sig och dukar bort efter sig när man ätit klart. Barnen som är här och leker är oftast mellan 4 och 9 år, kräver jag för mycket??


Skulle kunna gnälla mer, men jag blir bara på dåligt humör igen då.
Nu vill jag veta vad ni tycker, hur har ni det?? Är jag för hård??

Kommentarer
Postat av: Kristina

Håller med.



Här har nappen försvunnit helt vid 3 år.



Att plocka bort efter sig och hjälpa till i hemmet är något vi "jobbar med" varje dag. Jag vet att de försöker med saker hos andra, som om det inte gäller samma regler där. Men jag hoppas ju att det finns andra föräldrar som säger ifrån om jag inte skulle vara där. Tycker att man ska kunna säga till varandras barn.



Att slå ett annat barn är INTE ok. För mig är det viktigt att de ber om ursäkt.



Hotar med något så ska man också kunna genomföra det.



Detta var lite av vad jag tycker.

2009-04-01 @ 13:17:07
URL: http://mammakristina.blogg.se/
Postat av: Helena

kors syrran vill du ha några av mina omega 3 tabletter ;o)

2009-04-01 @ 21:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0