Vill inte

Konstigt, Corinne har varit som vanligt hela helgen och hela morgonen.
8.20 säger jag till henne att hon ska börja städa undan block och pennor eftersom det är 10 min kvar tills hon ska gå till skolan.
Får ett glatt -okej mamma till svar. Precis som vanligt.

När jag 10 min senare säger att det är dax att ta på skorna blir ungen helt galen.
Tänker minsann inte gå till skolan pga fel byxor, trött, ful ryggsäck (va jättesnygg för 1 v sedan =/), tråkigt med matte osv osv

Får övertalat henne att gå till skolan med "mutan" att jag följer henne hela vägen fram till skolan.

Väl ute på gatan blir hon helt crazy, storgråter (på riktigt)
Efter mycket om och men får jag ur henne att hon tycker att alla barnen retar henne, därför vill hon inte till skolan.
Frågar om ***** och **** och ***** retar henne, men nej, det gör dom ju inte

När jag frågar VEM det är som retas och VAD det är dom säger så kan hon inte riktigt svara på det......

Lovar att ringa och prata med fröken och får på så sätt med mig Corinne till skolan.

Väl där så går lämnandet bra.
Träffar en annan mamma som oxå varit tvungen att följa sin dotter till skolan. Enligt henne ska det ha varit mycket stökigt i klassen den senaste veckan, hon har tagit upp detta med lärarna men inte fått någon större respons.
-det är inget ovanligt att pojkar i denhär åldern retas lite med tjejerna, det går över ska du se-

SKA DET VARA SÅHÄR???

Ska ringa fröken sedan........

Kommentarer
Postat av: Tina

Nej så ska det inte behöva vara. Tydligen är det något lurt i klassen eftersom Corinne inte vart den enda som hade reagerat. För känns mer skolrelaterat än att hon skulle drabbats av seperationsångest från dig eller liknande.

Jag var med K 6 veckor i skolan, vareviga dag på dessa hårda pinnstolar och fick verkligen se klassrummet innefrån.. inte alls som man hade uppfattat det innan, en helt annan värld där inne.

Nu är jag så tacksam och glad att denna termin har det enbart varit en endaste dag som det vart jobbigt och jag behövt vara med.

Men om det går, hör om du kan vara med en dag i skolan om det fortsätter, för att se om de går o luska i vad hon reagerar mot!

Hoppas det gick enklare idag..



Kramen :)

2008-09-16 @ 09:31:33
URL: http://noashine.blogg.se/
Postat av: Loco 77

Låter inte så kul det där. Hoppas att ni får ordning på det. Vem har hon som fröken? Någon måste ju tag tag i detta. Man ska tycka att skolan är rolig i ettan och man ska se fram emot att gå dit tycker jag. Har du ringt till hennes fröken och pratat med henne?

2008-09-16 @ 11:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0