Hade gärna varit utan

Ingen bra dag idag.
Fick samtal från skolan vid 10 i morse. Det var Corinnes fröken. -Corinne ligger här och har så ont i magen, säger hon.
Ja, det var ju bara att gå och hämta henne. Magsjuka tänkte jag, för den går ju som en löpeld på skolan nu.

När jag kommer till skolan ligger Corinne full påklädd på golvet i hallen utanför sitt klassrum. Hon är likblek och ser helt borta ut.
Då får jag förklarat för mig att Corinne svimmat och slått huvudet i väggen när hon föll ihop. När detta hände stog hon och pratade med två tjejkompisar, dessa underbara ungar har vett nog att snabbt dela upp sig. En stannar kvar hos Corinne och en hämtar fröken. När fröken kommer har Corinne kvicknat till och säger att hon har ont i magen.
Jag tar med mig Corinne hem och ringer vårdcentralen. Vårdcentralen ber oss komma, men förklarar också att vi kan få vänta ett tag eftersom det egentligen inte finns några tider kvar.
Snälla syster Malin som egentligen skulle komma hit på en fika kör oss till vårdcentralen.

Väl framme fick vi vänta i drygt en timma. Men det var en lugn väntan eftersom sköterskorna hela tiden hade koll på henne.
Corinne fick ta en massa prover, man tog blodtrycket och puls och gjorde till och med ett EKG.
Det enda som eventuellt kunde anmärkas på var ett något lågt blodtryck, men det var inte så lågt att hon skulle ha svimmat av det.

"Tyvärr" hade Corinne piggnat på såpass under tiden vi väntade, så läkaren tyckte det var omöjligt att säga varför hon svimmat. Magen var fortfarande öm, men inget kändes konstigt då läkaren klämde och kände.

Vi tillbringade drygt 2 timmar på vårdcentralen, men var inte ett dugg klokare när vi gick därifrån.
I samråd med läkaren sa vi att en gång är ingen gång, MEN händer det igen ska vi raka vägen till vårdcentral eller akuten.

Corinne är fortfarande blek och matt så det blir till att stanna hemma imorgon. Hon tycker det är lite fnittrigt spännande att ha svimmat trots att hon inte minns något av det.

Nu håller vi tummarna för att detta inte händer igen!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller tummarna ;)

2010-02-11 @ 08:19:26
URL: http://krantzkakan.blogg.se/
Postat av: L

Min lilla unge då... Du måste vart så rädd. Jag blev livrädd av att bara läsa och nu sitter blödiga jag och gråter. Skönt att hon har piggnat till i alla fall gumman. Massa kramar L.

2010-02-11 @ 11:41:48
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Martin

Hoppas C piggnar till snabbt igen!! Ge henne en stärkande kram :)

2010-02-12 @ 17:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0