Stora lilla plutt

Stackars min Corinne har åkt på en duktig urinvägsinfektion.
Hon vaknade sent igår kväll och bara skrek, tog ett tag innan jag fick ur henne vart det gjorde ont. Med Tanjas njurbäckeninflammmation i färskt minne såg jag en sömnlös natt på sjukhus framför mig.
Fick henne dock att lugna ner sig lite och ta en Ipren.
Jens fick snällt sova på soffan medans jag och C delade på dubbelsängen.
Vi somnade vid ca 00.30 och C vaknade igen vid 6, så Iprenen gjorde nog lite nytta.
Eftersom hon fortfarande hade ONT så ringde jag vårdcentralen vid 8 och fick komma dit kl 9.
Urinprovet visade en kraftig urinvägsinfektion, så nu får Corinne knapra penicilin i 5 dagar, 3 ggr per dag.
Nu håller vi tummarna för att det hjälper!

Rekomenderar verkligen den nya vårdcentralen (Kvarterskliniken), blev väldigt vänligt bemött, till och med Corinne som INTE gillar något som har med läkare att göra var lugn och avslappnad under hela besöket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0